Úspěch českých aut v Indii

skoda_rapid_india

I když se to nezdá, ale české automobilky mají v Indii věhlasný zvuk a dnes už také plno zakázek. V červenci lon’ského roku se prodej automobilů české výroby zvedl v Indii o sedm procent na celkem 144 000 kusů. Větší část zisku si tzv. ukrojila Škoda Auto, která zde má zatím dva závody. V roce 2011 měla podíl 1,3procenta, vloni to nepatrně zvedla na 1,5 procenta. Co je zajímavé, že vzestup prodeje způsobil jeden jediný vůz, a to sedan Škoda Rapid. Česká auta platí v Indii za luxus. Kupříkladu Škoda Octavia, tak tou se vozí jen manažeři nebo politici, kteří ale neřídí, protože mají řidiče.

Nyní si řekneme, jaké značky a automobilové závody jsou od nás v Indii. Škoda Auto, o ní jsme mluvili na začátku, působí na indickém trhu od roku 1999, ale začala vyrábět své vozy až o pět let později. Tatra neboli po našem, známá Tatrovka, tak tady se její působnost datuje už od roku 1986. To začala Indie kupovat stroje ze známé Kopřivnice. V roce 2002 dostala Tatra zakázku na stroje pro armádu a posléze i na klasická nákladní auta. Je zajímavost, že dříve v Indii lidé kupovali kola a ted‘ auta, neboť‘ jak sami říkají, automobilový průmysl je na obrovském vzestupu a podle všech možných prognóz to bude pokračovat dál a dál.

 

Je to nejspíš životní úrovní Indů, i když je tam stále mnoho lidí, kteří si české auto nemohou dovolit, hlavně je to ta střední třída, pro kterou je to pořád ještě luxusní vůz. Tím, že silnice v této zemi přestávají snášet nápor motoristů, tak právě proto se vyrábějí česká auta, která mají šanci uspět. České automobilky se vidí i v zakázkách pro vládní sektor, ale to bude ještě nejspíš nějakou chvíli trvat, než se to stane běžnou součástí. České firmy se také od padesátých let dvacátého století profilovaly jako tradiční dodavatelé dieselových motorů.

Sdílet článek